OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI.
2013-05-22W bieżącym roku nastąpiła rewolucyjna zmiana zasad gospodarowania odpadami komunalnymi nakładająca obowiązek odbierania z nieruchomości, a następnie dalszego ich zagospodarowania przez gminy w zamian za opłatę wnoszoną przez właściciela odpadów.
Gmina Miasta Jastarni rozpoczęła odbieranie odpadów z dniem 1 maja 2013 r.
Od tego dnia powstał obowiązek wnoszenia opłaty przez wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem na podstawie złożonych przez nich deklaracji.
Ostateczny termin wniesienia opłaty za miesiąc maj 2013 r. upływa dnia 20 czerwca 2013 r.
Opłatę można wnosić:
przelewem na rachunek bankowy gminy w Banku PeKaO S.A.
nr 85 1240 1268 1111 0010 5121 6123.
W treści przelewu należy podać swój adres, kwotę, tytuł przelewu: opłata za gospodarowanie odpadami V.2013, adres nieruchomości, której dotyczy opłata.Gotówką w kasie Urzędu Miasta Jastarnia, ul. Portowa 24, w dni robocze, w godzinach 800 – 1300 podając swój adres, kwotę, tytuł wpłaty: opłata za gospodarowanie odpadami V.2013, adres nieruchomości, której dotyczy opłata.
Opłatę należy wnieść w wysokości określonej w złożonej deklaracji według zasady, że wpłacane kwoty zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych
[ podstawa prawna: art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z roku 2012 poz. 391 ze zmianami ) oraz art. 63 par.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa ( Dz. U. z roku 2012 poz. 749 ze zmianami )]
W razie nie uiszczenia przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub wniesienie jej nie w terminie lub w nienależnej wysokości burmistrz w drodze decyzji określa wysokość zaległości z tytułu opłaty. W dochodzeniu należności od właściciela nieruchomości burmistrzowi przysługują uprawnienia organu podatkowego.