Rozpoczęła się letnia odsłona projektu „Czas na Bałtyk”
2010-08-10Co robi Mikołaj latem na plaży? Sprawdź nad Bałtykiem!
Postaci te są żywą ilustracją możliwości aktywnego spędzania czasu, jakie wiążą się z ofertą wypoczynku nad polskim morzem w zimie, a więc poza tradycyjnym okresem urlopowym. To dlatego, że wszystko odbywa się w ramach kampanii „Mikołaj na plaży", stanowiącej letnią odsłonę całorocznego projektu „Czas na Bałtyk" realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT oraz ZROT).
Stworzenie namiastki zimowej, nadbałtyckiej plaży w środku lata ma pokazać Polakom, że Bałtyk to idealne miejsce na relaks o każdej porze roku, oferujące szereg atrakcji.
- Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać i przekonać tych wszystkich wiernych niepowtarzalnej atmosferze Bałtyku turystów, że polskie morze - wbrew powszechnym skojarzeniom - jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób po prostu nawet nie przypuszcza - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego. - Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny - dodaje Władysław Husejko, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.
Plażowe instalacje stworzone są z wykorzystaniem scenografii budującej nastrój zimowej plaży oraz rekwizytów, typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych. Mikołaj występuje w tradycyjnym czerwonym kostiumie, a w przerwach relaksującego masażu w spa, z pewnością nie odmówi sobie kilku szusów na nartach biegowych po... piasku. Atrakcją plenerowych stoisk są także stanowiska fotograficzne, gdzie odwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcia. Fotografia w scenerii zimowej bałtyckiej plaży to prawdopodobnie jedna z najbardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu nad morzem. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości są także przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów.
Zapraszamy do spotkania z Mikołajem codziennie w godzinach 10:00 - 17:00 na następujących plażach nad Bałtyki
data | miejsca |
9 sierpnia | Sopot, Gdańsk |
10 sierpnia | Stegna |
11 sierpnia | Gdynia, Rewa |
12 sierpnia | Hel, Jastarnia |
13 sierpnia | Lubatowo, Łeba |
14 sierpnia | Rowy, Ustka |
15 sierpnia | Jarosławiec, Darłowo |
16 sierpnia | Dąbki , Mielno |
17 sierpnia | Ustronie Morskie , Kołobrzeg |
18 sierpnia | Dźwirzyno , Mrzeżyno |
19 sierpnia | Rewal , Międzyzdroje |
20 sierpnia | Świnoujście |
Ci, którzy nie będą mogli osobiście spotkać Mikołaja na plaży, mogą śledzić jego nadbałtyckie tournee w portalu Facebook: http://www.facebook.com/pages/Czas-na-Baltyk/322168589767. Na profilu Czas-na-Baltyk w Facebook będzie także można zdobyć atrakcyjne bałtyckie gadżety.
Pomysłodawcą i realizatorem sierpniowej kampanii „Mikołaj na plaży" jest Agencja Promocji Miast i Regionów.
Projekt „Czas na Bałtyk" jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.
Działania prowadzone w ramach projektu zawsze mają nietypowy charakter. - Nie boimy się pozytywnie zaskakiwać turystów - deklaruje Marta Chełkowska, Prezes PROT. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały... piaszczyste plaże. Wypoczywali na nich prawdziwi plażowicze w strojach kąpielowych, co przy kilkunastostopniowym mrozie z pewnością zwracało uwagę narciarzy wakacyjną ofertą Bałtyku (http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u; http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u/6/e8Fh4j5Bp9c). Za tę niestandardową formę promocji, Agencja Promocji Miast i Regionów - będąca pomysłodawcą i realizatorem akcji „Plaża na stoku", jak i obecnej kampanii - uhonorowana została brązową statuetką w kategorii Marketing Miejsc prestiżowego Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2010.
Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk" to akcja „Bałtyk - przywieź własne wspomnienia", odbywająca się w maju i czerwcu. Składała się na nią kampania billboardowa w największych miastach polski oraz działania o charakterze eventowym. Mieszkańcy stolicy mieli wówczas okazję poznać atrakcje wybrzeża wygodnie rozparci w plażowych leżakach, zajadając się watą cukrową i oglądając multimedialne prezentacje na ekranach umieszczonych w wielkich okularach przeciwsłonecznych. Równolegle z warszawską akcją, duże 3-metrowe okulary odwiedziły także Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Poznań, Bydgoszcz i Toruń. Dzięki obecności fotografów i drukowanym na miejscu pocztówkom z okularami, mieszkańcy tych miast także mogli przywieźć - niemal - znad Bałtyku własne wspomnienia.
Szersze informacje o całym projekcie „Czas na Bałtyk" można znaleźć na www.czasnabaltyk.eu.
KONTAKTY
W sprawie szczegółów projektu „Czas na Bałtyk":
Wojciech Kreft
Dyrektor Biura Zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
tel. 501 545 366, dyrektor@prot.gda.pl
Zdzisław Pawlicki
Dyrektor Biura Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Tel. 501 106 882, dyrektor@zrot.pl
W sprawie szczegółów kampanii „Mikołaj na plaży": Kontakt prasowy:
Artur Żyrkowski Marta Szadowiak
Prezes Zarządu Agencji Promocji Miast i Regionów sp. z o.o. tel. kom. 502 404 394
tel. 604 93 33 00, az@apmir.org marta@projektpr.pl